گفتگو با عشق گفتگو با عشق .

گفتگو با عشق

شبكه هاي اجتماعي

تا به امروز شبكه هاي اجتماعي زيادي در دنيا معرفي شده اند كه كاربران در آنها مشغول به فعاليت مي باشند. شبكه هايي مانند؛ توييتر، فيسبوك، لينكدين. اما اگر شما كمي دقت به خرج دهيد مي بينيد بيشتر اطرافيان شما، از شبكه اجتماعي اينستاگرام استفاده مي كنند. راحتي استفاده از اين پلتفرم باعث شده تا جايگاه ويژه اي نزد كاربران پيدا كند. در اين پلتفرم مي توان به آساني تصاوير و ويديوهاي خود را با دوستان و آشنايان خود به اشتراك بگذاريد.

اينستاگرام داراي بخش هاي مختلفي مي باشد. بيشترين بخشي كه كاربران با آن سر و كار دارند، قسمت followers و following مي باشد. در قسمت فالوورز شما مي توانيد افرادي كه پيج شما را دنبال مي كنند را ببينيد و قسمت فالووينگ مربوط به پيج هايي مي باشد كه شما آنها را دنبال مي كنيد.

در روزهاي اول نصب اين پلتفرم كار سخت تر مي باشد. يك پيج موفق در اينستاگرام براي ماندگاري و رشد بيشتر نيازمند داشتن فالوورهاي بالا مي باشد. براي محقق ساختن اين امر شما بايد اصول كار در اينستاگرام را بدانيد. بسياري از افراد براي بالا بردن رقم فالوورهاي خود اقدام به خريد فالوور فيك مي كنند. برخي ديگر نيز از ربات ها كمك ميگيرند تا در ظاهر فالوورهاي پيجشان بالا رود. بايد بدانيد اينكار در آخر به ضرر شما خواهد شد. هوش مصنوعي در اينستاگرام متوجه فعاليت ربات گونه شما مي شود و ممكن است پيج شما را ببند. سعي كنيد با استفاده از الگوريتم معين شده اينستاگرام پيش رويد تا نتيجه حاصله برايتان مفيد واقع شود. اين كار زمانبر مي باشد و در ماه هاي اول شما شاهد رشد كمي در پيج خود خواهيد بود، اما عجله نكنيد زيرا به مرور زمان حساب شما با رعايت اصولي كه پيش گرفتيد رشد خواهد كرد و به افراد بيشتري نشان داده خواهد شد.

در ادامه همراه ما باشيد تا چند راهكار اصولي براي افزايش سريع فالوور اينستاگرام را براي شما بازگو كنيم.

8 ترفند افزايش فالوور اينستاگرام

1.لايك كردن پست هاي ديگران

يكي از راه هاي بالا بردن فالوور لايك كردن پست افراد حوزه مربوطه مي باشد. سعي كنيد با لايك كردن و كامنت گذاري تعامل خود را با ديگران بالا ببريد تا آنها نيز با شما تعامل برقرار كنند. حتما در زير پست هاي ديگران كامنت هاي تخصصي بگذاريد تا احتمال پين شدن كامنت شما برايتان به ووجود آيد. زمانيكه كامنت شما پين شود، تعداد افراد بيشتري پيج شما را مي بينند و در نتيجه اگر محتواي پيج شما مفيد و كاربردي باشد اقدام به دنبال كردن شما مي كنند.

شما حتي مي توانيد در قسمت نظرات ديگر پيج ها به سوالات كاربران پاسخ دهيد. اينكار را بصورت محدود انجام دهيد تا صاحب آن حساب شما را بلاك نكند.

2.بيوگرافي مختصر و عالي

نوشتن يك بيوگرافي عالي از ملزمات يك پيج اينستاگرام مي باشد. در قسمت بيو شما مجاز هستيد تا 150 كاراكتر اعم از حروف و اعداد بنويسيد. براي نوشتن بيو كم خلاق باشيد و سعي كنيد مختصر ولي جامع اهداف پيج خود را بيان كنيد. اين نوع بيوگرافي ها احساس بهتري به كاربران مي دهند و در بسياري از موارد داشتن يك بيوگرتفي مناسب دليل فالو كردن افراد مي باشد.

3.پاسخگو باشيد

زمانيكه به دنبال بالا بردن و قوي كردن پيج اينستاگرام خود هستيد، حتما بايد پاسخگو سوالات كاربران باشيد. بسياري از حساب ها در اينستاگرام وجود دارند كه پاسخگو سوالات مشتريان خود نمي باشند. با اينكار فقط به خودتان لطمه مي زنيد، زيرا كاربران در صورت بي جواب ماندن سوالاتشان شما را آنفالو مي كنند. سعي كنيد تمامي كامنت ها و سوالات فالوورهاي خود را در سريعترين زما پاسخ دهيد تا حس اعتماد را در آنها ايجاد كنيد. سعي كنيد با لحن زيبا از دنبال كنندگان خود قدر داني كنيد تا حس خوبي به آنها منتقل كنيد. با اينكار شما مي توانيد اين اميد را داشته باشيد كه به واسطه مخاطبان خود به افراد بيشتر ديگر معرفي خواهيد شد.

4.فالو كردن ديگران

يكي از بهترين ترفندهاي افزايش فالوور فالو كردن ديگران مي باشد. زمانيكه كسي را فالو مي كنيد متوجه شما مي شود و در صورتي كه پيج جذابي باشيد او هم اقدام به فالو كردن شما مي كند. سعي كنيد افرادي را دنبال كنيد كه در حوزه فعاليت شما مشغول به كار هستند. اين افراد مخاطبان هدف شما هستند. با اينكار به اينستاگرام مي فهمانيد كه حوزه فعاليت شما چه افراد و پيج هايي هستند.

5.استمرار در پست گذاري

براي اينكه پيج شما روند صعودي داشته باشد سعي كنيد حتما به صورت مستمر پست بگذاريد. اينكار براي تمامي حساب ها ضروري مي باشد. سعي كنيد در طول هفته پست جديد منتشر كنيد. بهتر است هر روز در قسمت استوري فعاليت داشته باشيد.

حتما زمان مناسب براي انتشار پست هاي خود را پيدا كنيد. گذاشتن پست در زمان مناسب باعث بالا رفتن تعامل كاربران با محتواي شما مي شود.

6.تگ كردن افراد

يكي از ترفندهاي افزايش فالوور تگ كردن افراد مي باشد. زمانيكه مي خواهيد پست و يا عكسي را منتشر كنيد مي توانيد افرادي را تگ كنيد. شما مي توانيد از افراد موثر براي اينكار استفاده كنيد. با اينكار شما مي توانيد به راحتي با ديگر افراد تعامل برقرار كنيد. اما در مورد استفاده از اين ويژگي زياده روي نكنيد.

7.گذاشتن ويدئو در اينستاگرام

حتما در كنار عكس ها از ويدئو نيز براي پست ها و استوري هاي خود استفاده كنيد. تنها %10 از محتواي اينستاگرام متعلق به ويدئوها مي باشد. سعي كنيد از ويدئوهاي با كيفيت بالا در محتواهاي خود استفاده كنيد. گذاشتن ويدئو مي تواند احساس خوبي را به كاربران شما منتقل كنند.

8.استفاده از لايو

يكي از ويژگي هاي جذاب اينستاگرام گذاشتن ويدئو زنده در استوري مي باشد. شما مي توانيد به صورت زنده از طريق لايو با دنبال كنندگان خود ارتباط برقرار كنيد. اين ويژگي تاثير زيادي براي رشد كسب و كارها به وجود آورده است. مدت زمان لايو 1 ساعت بوده كه اخيرا تا 4 ساعت نيز افزايش يافته است. زمان گرفتن لايو اينستاگرام يك اعلان براي فالوورهاي شما مبني بر شروع لايو شما مي فرستد. از اين طريق كاربران مطلع خواهند شد كه شما در حال لايو گرفتن هستيد. در قسمت لايو فالوورها قادر خواهند بود سوالات خود را از شما بپرسند و لايو شما را لايك كنند. با اينكار تعامل حساب شما بالاتر مي رود.

http://www.fxstat.com/en/user/profile/Faheemkhatri4-278208/blog/37217177-Make-A-Social-Media-Marketing-Splash-Through-These-Great-Ideas

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2022/09/05/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques/

https://biiut.com/read-blog/9736

https://theomnibuzz.com/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques/

https://www.click4r.com/posts/g/5846194/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques

http://y8space.com/members-2/faheemkhatri4/activity/3962492/

https://zenwriting.net/faheemkhatri4/social-media-for-businesses-how-to-market-properly

https://postheaven.net/faheemkhatri4/social-media-for-businesses-how-to-market-properly

https://blog.storymirror.com/read/mze96iig/social-media-for-businesses-how-to-market-properly

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/social-media-marketing-what-you-need-to-know-today

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/346651/

https://www.homify.co.uk/ideabooks/8989035/social-media-marketing-what-you-need-to-know-today

https://writeablog.net/faheemkhatri4/social-media-marketing-what-you-need-to-know-today

https://graph.org/Social-Media-Marketing-What-You-Need-To-Know-Today-09-05

https://www.launchora.com/story/social-media-marketing-what-you-need-to-know-toda

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/social-media-marketing-tips-for-building-a-business

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/289127/social-media-marketing-tips-for-building-a-business?new=1

https://addandclick.com/read-blog/92212

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/09/05/we-have-the-social-media-marketing-strategies-you-cant-go-on-without/

https://www.dailystrength.org/journals/we-have-the-social-media-marketing-strategies-you-cant-go-on-wit


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۳:۵۸ توسط:saman موضوع:

چگونه درخت به بكاريم؟

چگونه درخت به بكاريم؟

طبق نظر و تحقيقات مهندسين نهالستان آلفا نهال :درخت به از خانواده سيب است و به شكل درختچه رشد مي كند. ميوه به از نوع گلسرخ هاست و اولين بار در جنوب اروپا و آسياي صغير ديده شده است. به نسبت سيب و گلابي مقاومت كمتري در برابر سرما دارد و سرماي بيشتر از 100 تا 400 ساعت مي تواند به جوانه هاي اين ميوه آسيب بزند. درخت به پس از چهار تا پنج سال ميوه مي دهند و اين باروري تا حدود چهل يا پنجاه سال ادامه خواهد داشت. درخت به خودبارور است.

به ميوه اي بسيار مفيد و حاوي كربوهيدرات ها، فيبر، چربي، پروتئين، ويتامين B1 (تيامين)، ويتامين B2 (ريبوفلاوين)، ويتامين B3 (نياسين)، ويتامين B5، ويتامين B6، ويتامين B9 (اسيد فوليك)، ويتامين C، كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، پتاسيم، سديم و روي مي باشد.

انواع به و درخت به

ميوه به نيز مانند بسياري از انواع ميوه، گونه‌هاي مختلفي دارد؛ از اين ميان مي‌ توان به موارد زير اشاره كرد؛

به اصفهان؛ شكل بيضي دارد و از انواع پربار است، از سال دوم به بار مي‌نشيند و نسبتاً به كم‌آبي و سرما نسبتاً مقاومت دارد.

به آذربايجان؛ اين نوع نيز از گونه‌هاي پربار است و طعمي ترش و آبدار دارد. شكل اين به، گرد است. براي كاشت در مناطق سردتر مناسب است و مقاومت خوبي در برابر سرما و خشكي دارد.

به شاهرود؛ اين گونه طعم شيرين‌ تر و كم‌ آب‌ تر دارد و نسبت به گونه‌ هاي قبلي كوچكتر است.

به آناناسي؛ اين گونه شكلي كشيده‌تر و رنگ سبز دارد و شبيه به گلابي بوده و خاستگاه آن منطقه بالكان است.

درخت به آمريكايي؛ اين گونه همانطور كه از نامش پيداست خاستگاهش آمريكا بوده و گونه‌اي اصلاح نژاد شده است. شكل گردي داشته و گونه‌اي بسيار پربار است.

به ليمو؛ اين نوع داراي عطر خاصي است كه بسيار معطر بوده و از برگ‌هاي آن به‌ عنوان دمنوش استفاده مي‌شود و امكان پرورش در گلدان را نيز دارد.

به ايتاليايي؛ خاستگاه اين به ايتاليا بوده، ميوه آن درشت، سنگين و پربار است.

به قرمز؛ اين نوع به با رنگ قرمز خود متمايز است. خاستگاه آن ايتاليا بوده و مقاومت خوبي نسبت به خشكي داشته و صرفه اقتصادي دارد.

https://alphanahal.ir/خريد-نهال/

انواع كاشت نهال به چيست:

درخت به با نام علمي« Cydonia oblonga» با ارتفاع متوسط خود، عموماً از سال سوم يا چهارم كاشت ميوه مي‌دهد و براي كاشت نهال به، روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه با اتخاذ اين روش‌ها و رعايت شرايط و نكاتي كه در بالا به آن اشاره شد و در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد، مي‌ توانيم درخت به بالغ و باروري داشته باشيم. جهت كاشت به كه برگ‌ها و ميوه‌ هاي كركي دارد، مي‌ توان از روش‌هاي مختلفي مانند؛ كاشت بذر، قلمه زدن، پاجوش درخت به، پيوند زدن و خواباندن بهره مند شد.

درخت به را مانند اكثر درختان ديگر مي توان از راه هاي گوناگوني نظير قلمه، پاجوش، پيوند وخوابانيدن ازدياد بخشيد. پيوند هايي كه براي به مناسب  تر است به ترتيب شكمي و اسكنه اي است. قلمه هاي خشبي و نيمه خشبي نيز براي قرمه زدن درخت به مناسب است.  لازم به ذكر است كه بايد قلمه هاي خشبي را در اواخر پاييز تا اوايل زمستان به اندازه 25 سانتي متر و قلمه هاي نيمه خشبي را بايد اواسط تابستان تا اوايل پاييز به اندازه 15-12 سانتي متر تهيه كرد. بهتر است درختان به را با فاصله پنج تا شش متر از يكديگر بكاريد

نكته: بايد در انتهاي قلمه نيمه خشبي سه تا چهار برگ باقي بماند.

كاشت بذر به:

براي پرورش درخت به از طريق بذر، نياز است كه دانه‌هاي به را از داخل ميوه آن خارج ساخته، آن‌ها را شسته تا ذرات گوشت ميوه روي دانه‌ها باقي نماند، سپس در جايي خنك به مدت يك يا دو روز قرار داده تا خشك شوند. آنگاه داخل يك كيسه نايلوني، مانند زيپ‌ كيپ را تا ¾ از ماسه مرطوب يا خزه اسفنجي تميز پر كرده و دانه‌ها را در آن بگذاريد و درب كيسه را بسته و كيسه را به مدت تقريباً 3 ماه در يخچال قرار دهيد.

بعد از اين مدت 1 يا 2 دانه را در يك گلدان با خاك مخلوط كاشته و گلدان را كنار پنجره خود قرار دهيد. به ياد داشته باشيد دانه‌ هاي به بايد در عمق يك سانتي‌متر از سطح خاك گلدان كاشته شوند. هنگامي كه دانه‌ها جوانه زد و رشد كرد و داراي دو برگ شد، زمان آن رسيده است كه گياهان كوچك را به داخل خاك باغچه يا باغ منتقل نماييد.

https://alphanahal.ir/quince-seedlings/

كاشت از طريق قلمه زدن:

قلمه زدن؛ روشي ديگر براي كاشت درخت به، استفاده از روش قلمه‌زدن است. به اين صورت كه مي‌ توان از دو نوع قلمه چوبي و قلمه نيمه‌چوبي استفاده كرد. قلمه‌ها بايد بدون برگ باشند و زمان گرفتن قلمه چوبي در آواخر پاييز و اوايل زمستان است و زمان گرفتن قلمه نيمه‌چوبي، از اواخر تابستان تا اوايل پاييز است.

در هنگام گرفتن قلمه بايد دقت كنيد كه از زير گره‌اي كه روي ساقه است، برش بزنيد و در انتهاي قلمه مي‌ توانيد قسمتي از پوست را جدا كنيد كه سرعت ريشه‌زايي افزايش يابد. قلمه‌ها را در گلداني كه دو قسمت شن و يك قسمت خاك برگ دارد كاشته و بايد هميشه سطح خاك رطوبت داشته باشد.

همچنين مي‌ توانيد از هورمون‌هاي ريشه‌ زايي قبل كشت نيز استفاده كنيد و روي گلدان قلمه را جهت حفظ رطوبت با نايلون بپوشانيد. گلدان حاوي قلمه را مي‌بايست دور از نور مستقيم خورشيد به مدت 2 تا 3 ماه نگهداري كرد تا قلمه‌ها ريشه دار شده و آماده كاشت در باغ و باغچه شوند.

كاشت درخت به از طريق پيوند زدن:

پيوند زدن؛ پيوند نيز روش ديگري است كه براي داشتن يك درخت به استفاده مي‌شود. نياز به يك گياه پايه و پيوند گرفته شده از يك درخت به است كه داراي شرايط و ميوه مناسب و با كيفيت باشد. با استفاده از روش‌هاي انجام پيوند، محل برش ساقه پيوندي را آماده كرده و بر روي پايه مورد نظر قرار مي‌دهيم.

قطر پيوند و پايه بايد يكسان بوده و با ايجاد برش‌هايي هر دو كاملاً يكديگر را پوشانده و روي هم قرار بگيرند. روش‌هاي پيوند زدن مختلفي را مي‌ توان به كار بست، به عنوان مثال از يك درخت بالغ با قدرت باروري بالا مي‌ توان با روش پيوند زبانه‌اي، پيوندي را روي پايه مورد نظر قرار داد. به عنوان مثال، پايه زالزالك يكي از پايه‌هاي مناسب براي پيوند درخت به است.

خواباندن؛ در اينجا نيز مانند استفاده از طريق خواباندن در گياهان ديگر، مي‌ توان قسمتي از يكي از شاخه‌هاي بلند را در حاليكه به درخت وصل است، زير خاك قرار داد. در اين وضعيت شاخه خوابانده شده در مجاورت با رطوبت خاك ريشه مي‌زند و بعد از اينكه از ريشه زدن آن شاخه مطمئن شديم، شاخه را از درخت اصلي جدا مي‌كنيم.

راهنماي كاشت نهال به

دما: كاشت نهال به عمدتا در مناطقي با آب و هواي معتدل و سرد انجام مي شود ، نهال به بايد در دماي پايين زير 7 درجه سانتيگراد به مدت 100 تا 400 ساعت نگهداري شوند تا رشد كنند. در تابستان ، درختان براي رسيدن به رشد مطلوب به تابستانهاي نسبتاً گرم نياز دارند.

نور: يك نهال به براي رشد به نور خورشيد كافي احتياج دارد اگر مقدار مناسبي از نور خورشيد را بدست آورد ، رشد خوبي خواهد داشت. هنگام كاشت نهال ، محافظت از درختان در برابر بادهاي شديد را مد نظر قرار دهيد ، زيرا بادهاي شديد باعث كاهش عملكرد درختان مي شود.

هرس: نهال به هرس مداوم زياد احتياج نداريد اما مي توانيد شاخه ها را اصلاح كنيد تا برگ هاي بهتري ايجاد شود.

انواع هرس و هرس درخت به

در هرس گياهان و درختان انواع مختلف هرس ريشه، هرس شاخه و هرس ميوه و برگ‌هاي مختلف انجام مي‌شود. در هرس شاخه‌هاي يك درخت انواع هرس‌هاي زير برشمرده مي‌شود:

هرس جامي

هرس هرمي

هرس شلجمي

هرس كوردون

آنچه مسلم است، هرس به سلامت، طول عمر و قدرت رشد و باروري درخت كمك مي‌كند و باعث از بين رفتن شاخه‌هاي زايد و دفع آفات و بيماري‌ها مي‌گردد. البته درخت به، در سال‌هاي ابتدايي نياز چنداني به هرس نداشته و در سال‌هاي ديگر نيز صرف جدا كردن شاخه‌هاي شكسته و مرده نياز به هرس برطرف مي‌شود. البته در مواردي كه شاخه‌ها در هم تنيده مي‌شوند و برداشت ميوه‌ها را سخت مي‌كنند، يا ميوه‌ها ريز مي‌شوند، مي‌ توان برخي شاخه‌هاي اضافي را هرس كرد.

هرس درخت به

درختان جوان به گفته برخي از پرورش دهندگان در 5-3 سال اوليه زندگي خود نيازي به هرس ندارند.  مگر حذف پاچوشهايي كه از كنار تنه اصلي گياه و در كنار پايه اصلي درختان ازخاك مي رويد. اين عمل در تمامي طي زندگي درخت به بايد انجام شود. زيرا پاجوشها تنها انرژي گياه مادري را مصرف كرده و فايده ديگري ندارند.  بعد از آن نيز هرس اين گياه شامل قطع ساقه ها و شاخه هايي است كه شكسته و آسيب ديده هستند و يا اينكه با رشد در جهت نامناسب ، مزاحم رشد ساير شاخه ها مي شوند و زمان مناسب هرس نيز در اواخر زمستان است.

براي كوتاه كردن شاخه هايي كه مزاحم رشد سايرين شده اند و يا رو به مركز گياه ردد كرده اند بايد به گونه اي عمل كرد و كه حداكثر حدود يك سوم طول شاخه كوتاه شود و دو سوم آن باقي بماند. در هرس اين درخت اصلا نبايد زياده روي كرد. چون گلها و شكوفه هاي درختان به بر روي ساقه هاي حاصل از فصل رشد جديد شكل ميگيرند. يعني در بهار ابتدا مقداري رشد ساقه جديد شكل ميگيرد و گلها روي همين شاخه ها پديدار مي شوند. به همين دليل اگر در كوتاه و يا قطع كردن ساقه ها و شاخه هاي اين درختان زياده روي كنيم، از تعداد ساقه هايي كه در فصل بهار خواهند روييد كم مي شود. و به همين دليل شكل گيري ميوه ها نيز كاهش خواهد يافت. با اين وجود و البته در مورد درختان به كه بالغ و بزرگ هستند و چندين سال است كه ميوه دهي دارند ميتوان نسبت به حذف تدريجي يك ساقه مسن كه ميوه دهي چنداني ندارد اقدام كرد تا انرژي گياه صرف رشد ساير ساقه ها شود.

ازطرفي اگر تعداد ميوه هاي شكل گرفته زياد باشد بايد در مراحل اوليه رشد ميوه ها تعدادي از آنها را حذف كرد و به اصطلاح تنك كرد تا رشد و بزرگ شدن ميوه هاي باقيمانده به خوبي انجام گيرد. اين كار را مي توان 2-1 هفته بعد از اينكه گلبرگهاي گلها ريزش كردند انجام داد و نسبت به كم كردن تعداد ميوه ها اقدام كرد. البته باز هم يادآوري مي كنم اين كار در صورتي ضرورت دارد كه تعداد ميوه هاي شكل گرفته زياد باشد و ميوه ها فضاي كافي براي رشد و بزرگ شدن نداشته باشند.

آفات و بيماري هاي به و درمان

از آفات اين گياه مي‌توان به سرخرطومي درخت به اشاره كرد كه معمولا در ميانه‌هاي تابستان فعاليت مي كنند و لاروهاي آن با تغذيه خود به درختان به آسيب مي‌رسانند. البته لاروهاي حشرات ديگر نيز هستند كه با تغذيه خود از برگها و همچنين ميوه هاي جوان مي توانند به اين گياه آسيب وارد آورند. با مشاهده چنين مشكلاتي مي توان با استفاده از سموم آفت كش همانند آفت كشهاي تماسي ، فعاليت اين لاروها را كنترل و محدود كرد.

شته نيز گاهي مشكلاتي را ايجاد مي كند و اكثر بر روي نواحي جوان گياه همانند سرشاخه ها فعاليت مي كند. اگر تعداد شته ها زياد باشد مي تواند به دليل توليد ماده چسبناك عسلك موجب چسبناك شدن سطح برگها و ميوه هاي جوان شود. از سموم آفت كش نيز مي توان براي كنترل حشرات استفاده كرد. توجه كنيد كه سم آفت كش كارباريل يكي از سمومي است كه يم تواند به برگهاي درختان به آسيب شديد وارد كند بنابراين جهت مبارزه با آفات اين سم را انتخاب و استفاده نكنيد.

آفت و بيماري آتشك به و درمان : يكي از بيماريهاي خطرناك درختان به آتشك است كه علاوه بر به ، درختان سيب و بخصوص گلابي را مي تواند آلوده و از پاي درآورد. بيماري آتشك به دليل فعاليت نوعي باكتري با نام علمي Erwinia amylovora  است . اين بيماري بر روي شاخه هاي جوان وسرشاخه ها، برگها و همچنين شكوفه ها مشاهده مي شود و اولين علائم را مي توان همزمان با ريزش گلبرگ شكوفه هاي درخت و بر روي نواحي ياد شده مشاهده كرد. نواحي آلوده تغيير رنگ مي دهند و پژمرده، چروكيده و خشك مي شوند.

اگر شرايط آب و هوايي منطقه شما مرطوب نيز باشد، در هنگام فعاليت  يماري آتشك مي توانيد شاهد ترشح شيره از قسمتهاي بيمار نيز باشيد. سرعت پيشرفت اين بيماري با توجه به نوع رقم درخت (برخي انواع مقاوم تر و برخي حساس تر هستند) ، سن درخت، شرايط آب و هوايي و قدرت گياه مختلف متفاوت است اما به هر حال مي تواند بعد از مدتي تمامي گياه را از پاي دربياورد و از بين ببرد.  متاسفانه اين بيماري درماني سريع و 100? ندارد مخصوصا به دليل اينكه عامل اين بيماري نوعي باكتري است، مصرف قارچكشها آنطور كه مورد نظر است، اثري بر روي كنترل و ريشه كن كردن اين بيماري نخواهند داشت. براي جلوگيري از شيوع اين بيماري اولا بايد ارقامي از گياه را انتخاب كرد كه به شكل ژنتيكي به اين بيماري مقاوم هستند و همچنين با انجام نگهداري خوب و مناسب از گياه ،درختاني قوي پرورش داد كه توان ايستادگي و مقاومت بيشتري در برابر اين بيماري داشته باشند .

بهتر  است كه به محض مشاهده قسمتي از شاخه و ساقه درخت كه علائم آتشك را نشان مي دهد هر چه زودتر نسبت به قطع و حذف اين شاخه اقدام كرد  از نظر كاربرد سموم اگر خطر شيوع اين بيماري در منطقه شما سابقه دارد بهتر است كه قبل از مشاهده علائم از سموم استفاده كرد زيرا سموم بعد از ظهور اين بيماري اثر بخشي كمي دارند. از جمله سمومي كه بدين منظور استفاده مي شود ميتوان به اين نمونه ها اشاره كرد: باكتري كشهايي همانند استرپتومايسين Streptomycin و يا Terramycin كه به نحوي نوعي آنتي بيوتيك گياهي به شمار مي روند(البته اين مواد را بهتر است زماني كه ميوه ها شكل گرفته اند و قابل مشاهده هستند مصرف نكنيم) ، ماده تريس-آلومينيم Aluminum tris كه نوعي باكتري كش محسوب مي شود اما بايد قبل و هنگام گلدهي مصرف شود، سموم قارچكش حاوي عنصر مس كه اگرچه قارچكش هستند اما به دليل داشتن عنصر مس بر روي باكتريها نيز اثر دارند و بيش از ساير موادي كه جهت مبارزه با اين بيماري معرفي مي شوند، در دسترس همگان هستند .

بهتر است كه از سموم حاوي عنصر مس هنگامي استفاده كرد كه درختان هنوز در ركود به سر مي برند و يا در مراحل اوليه بيدار شدن و فعاليت درخت باشد زيرا اين سموم مي توانند به برگها و ميوه هاي جوان آسيب برسانند با اين وجود اگر خطر از بين رفتن تمامي درخت به دليل اين بيماري وجود دارد ، استفاده از آن هنگام وجود گلها و ميوه هاي جوان اجتناب ناپذير است بخصوص اينكه گاهي براي كنترل مناسب اين بيماري مجبور خواهيم بود چندين بار از اين سم استفاده كنيم.

 بيماري زنگ بيماري ديگر قارچي است كه اكثرا بر روي ميوه هاي گياه و گاهي برگهاي آن لكه هايي نارنجي رنگ ايجاد مي كنند براي مبارزه با اين بيماري نيز سموم را مي بايست قبل از فعالي شدن گياه و بيدار شدن جوانه ها استفاده كرد و از جمله سموم پيشنهادي براي مسئله مي توان به زيرام و تيرام اشاره كرد. پوسيدگي ريشه و طوقه درختان به نوعي بيماري قارچي كه توسط قارچ آرميلاريا Armillaria mellea ايجاد مي شود ريشه هاي درختان به را درگير مي كند و به تدريج آنها را از بين مي برد . در نتيجه شاهد پژمردگي شاخه هاي اين گياه و زوال تدريجي درخت خواهيم بود.

بيماري لكه برگي قارچي درختان به Quince fleck كه توسط Fabraea maculata ايجاد مي شود بخصوص در مناطقي كه رطوبت بالايي در طي فصل رشد دارند شيوع مي‌يابد. در اين بيماري بر روي برگها لكه هايي تيره رنگ با مركزي سفيد رنگ و كوچك شكل ميگيرد . اين لكه ها به تدريج بزرگ مي شوند و به هم مي پيوندند ونواحي وسيعي را تشكيل مي دهند. ريزش برگها و از بين رفتن ميوه ها از جمله اثرات شيوع اين بيماري است. سموم حاوي عنصر مس از جمله سموم موثر بر روي كنترل اين بيماري است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۸:۰۷ توسط:saman موضوع:

دريافت نمايندگي دوربين مداربسته

دريافت نمايندگي دوربين مداربسته

 

 

بسياري از فروشندگان و فعالين در زمينه دوربين هاي مداربسته به دنبال دريافت نمايندگي هستند. شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد كه گرفتن نمايندگي چه منافع و تعهداتي براي ايجاد مي كند يا چطور مي توان نمايندگي فروش و نصب دوربين مداربسته دريافت كرد. در اين مطلب اطلاعاتي را در اين رابطه در اختيار شما مي گذاريم.

تفاوت نمايندگي با فروشنده عادي در چيست؟

به طور ساده نمايندگان در قبال دادن تعهداتي به شركت پخش كننده ميتوانند از منافع بيشتري در فروش بهره مند شوند. در ضمن شركت پخش كننده نيز متعهد مي شود كه حاشيه امن و مناسب را براي نماينده خود فراهم كند.
براي افرادي كه به صورت دائمي در حرفه فروشندگي فعال هستند گرفتن نمايندگي بسيار توجيه پذير تر است. اما در صورتي كه به صورت موقت يا دوره اي در يك زمينه فعاليت مي كنيد گرفتن نمايندگي براي شما امكان پذير نخواهد بود.

تعهدات نماينده چيست؟

تعهدات نمايندگي ها با توجه به نوع قرارداد تنظيم شده ميتواند متفاوت باشد. قراردادهاي نمايندگي عموما طوري تنظيم مي شوند كه يك تعادل بين تعهدات نماينده و پخش كننده وجود داشته باشد. برخي از رايج ترين تعهدات نماينده در قراردادهاي نمايندگي دروبين مداربسته عبارتند از:
بزرگترين تعهد نماينده فروش محصولات شركت پخش كننده تا سقفي خاص است. در صورتي كه نماينده نتواند سقف فروش خود را پر كند معمولا مطابق قرارداد، نمايندگي او اخذ خواهد شد.
تعهد ديگر نماينده فروش محصولات تنها در حوزه جغرافيايي خاص خود است. در صورتي كه مشتري يا خريداري خارج از حوزه فعاليت اين نماينده به او مراجعه كند بايد مطابق با قرارداد و شرايط شركت پخش كننده رفتار كند.

تعهدات پخش كننده چيست؟

تعهدات پخش كننده نيز با توجه قرار داد ميتوانند متفاوت باشند اما برخي از رايجترين آنها عبارتند از: پخش كننده متعهد مي گردد محصولات خود را در حوزه جغرافيايي نماينده به هيچ مشتري ديگري نفروشد. پخش كننده متعهد مي گردد تعميرات و خدمات پس از فروش براي كليه تجهيزات پخش شده را برعهده بگيرد. پخش كننده براي نمايندگان خود با توجه به ميزان كاركرد انها در ماه اعتبار مالي در نظر مي گيرد تا بتوانند به صورت مدت دار محصولات پخش كننده را دريفات كنند.

چطور از شما نمايندگي دريافت كنيم؟

براي دريافت ليست قيمت مي توانيد از دو روش اقدام كنيد:

دريافت الكترونيكي

براي دريافت نمايندگي فروش محصولات مداربسته در شهر يا استان خود اطلاعات را به صورت زير به ادرس ايميل tartandezh@gmail.com ارسال كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۳۶ توسط:saman موضوع:

گام ضروري و اساسي در انتخاب رشته با آكادمي انتخاب سبز

b4_zbwb.png

?? گام ضروري و اساسي در انتخاب رشته

 

?? گام اول؛ در درجه اول، من بايد خودم را خوب بشناسم، علايقم را بدانم، بفهمم كه تيپ شخصيتي ام چيست، آيا درونگرا هستم يا برونگرا و استعداد چه رشته اي را دارم، حفظياتم خوب است يا هوش رياضي و محاسباتي بهتري دارم!

خودم را كه خوب شناختم ميرسم به گام بعدي...

 

?? گام دوم؛ حالا با توجه به شناختي كه از خودم به دست آوردم چه رشته اي براي من مناسب است؟

 

?? گام سوم؛ بازار كار اين رشته يا رشته هايي كه ميخواهم آن را ادامه بدهم چگونه است و در آينده چه زيرشاخه هايي دارد و تا چه سطحي بايد آن را ادامه بدهم كه بتوانم از آن درآمدزايي بكنم

 

?? گام چهارم؛ كدام دانشگاه ها در اين رشته يا رشته هايي كه من ميخواهم آن را بخوانم رنكينگ و رتبه ي بهتري دارند و مدركشان براي آينده ي شغلي من اعتبار مي آورد.

 

?? گام پنجم: اين دانشگاه هايي كه در ذهنم گلچين كرده ام و رشته هايي كه تشخيص داده ام براي من مناسب هستند چه شرايطي دارندو فاصله دانشگاه تا محل زندگي من، هزينه هايي كه در آينده خواهم داشت به چه صورتي خواهد بودو آيا تحصيل در اين رشته و دانشگاه به هزينه هايش مي ارزد؟

 

?گام ششم: اين رشته ها و دانشگاه هايي كه در ذهنم دارم را بر روي يك كاغذ اولويت بندي مي كنم

?? گام هفتم؛ كد رشته محل هاي  اين دانشگاه ها را از دفترچه انتخاب رشته استخراج ميكنم و برحسب اولويت، فعلا روي يك كاغذ يادداشت مي كنم.

 

?? گام هشتم: دفترچه انتخاب رشته را خوب مطالعه مي كنم و بسته به شرايطي كه در كارنامه ام دارم احتمالات قبولي خودم را بررسي مي كنم و بر اساس اين احتمالات روي كاغذ چينش اوليه ي انتخاب رشته ي خودم را انجام مي دهم، احتمال قوي در اين قسمت، به مشاوره ي يك مشاور كاربلد هم نياز خواهم داشت

 

??گام نهم؛ پس از مشورت با سايرين و افراد باتجربه، چينش نهايي را انجام مي دهم و در فرم انتخاب رشته، كدرشته محل ها را چينش مي كنم

 

??گام دهم؛ به اين نكته ايمان مي آورم كه هركس برحسب زحمتي كه كشيده است مستحق دريافت پاداش خواهد بود و خودم را از پيش بازنده ي هيچ ميداني نمي دانم و هميشه بايد اميدوار باشم.

اين مقاله توسط آكادمي انتخاب سبز طراحي و تدوين شده است كه براي دسترسي به ساير محتواهاي ارزشمند وارد سايت انتخاب سبز شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۸:۱۵ توسط:saman موضوع:

آشنايي با حفاظ درب ورودي آپارتمان

آشنايي با حفاظ درب ورودي آپارتمان!

امروزه استفاده از حفاظ هاي مختلف به عنوان يكي از اجزاي اصلي در ايجاد امنيت براي خانه و ساختمان شما به حساب مي آيد. حفاظ درب ورودي آپارتمان يكي از انواع حفاظ هايي است كه به صورت مشبك ساخته مي شود كه عمدتا لوزي و و از جنس آهن هستند. اين نوع حفاظ ها معمولا به عنوان يك درب ضد سرقت استفاده مي شوند و باعث مي شوند كه شما بتوانيد حتي زماني هايي كه در منزل حضور نداريد امنيت را تا حد زيادي ايجاد كنيد.

حفاظ درب ورودي آپارتمان در واقع يك حائل امنيتي و يك جدا كننده است كه براي جلوگيري از به هدر رفت فضا مورد استفاده قرار مي گيرد. اين نوع حفاظ ها معمولا به شما اجازه مي دهند كه از به هدر رفت فضا نيز جلوگيري كنيد و همچنين ايجاد مزاحمت را نيز در مكان هايي مانند درب هاي ورودي و پاساژ ها كاهش مي دهد. حفاظ درب ورودي آپارتمان عموما از جنس فلزات و آهن است و به همين دليل هم ميتواند يكي از مهم ترين بخش ها در حفظ امنيت باشد.

توليد حفاظ درب ورودي آپارتمان

درب هايي كه به عنوان حفاظ درب ورودي آپارتمان توليد مي شوند معمولا داراي انواع مختلفي هستند و توسط شركت هاي مختلف توليد مي شوند. اين نوع درب ها معمولا با جوش هاي مخصوصي به هم متصل مي شوند تا بتوانند امنيت را به خوبي ايجاد كنند. شما همچنين امكان نصب يك يا چندين قفل را نيز خواهد داشت.

 

درب آهني حياط خانه شما نشانگر سليقه ي خوب شماست

 

درب فلزي حياط خانه خود را زيبا انتخاب كنيد زيرا درب حياط تاثير بسياري در زيبايي خانه دارد. در صورتي كه تمايل داريد درب حياط خانه شما به يك نماد تبديل شود كافيست طرح مورد نظر خود را به دست يك شركت معتبر بسپاريد تا تمامي ريزه كاري و ظريف كاري در طرح درب حياط را پياده كند و در نتيجه شما بهترين درب آهني را در محل داشته باشيد.

آن چيزي كه بيشتر از همه و زودتر از باقي ساير عناصر دكوراتيو در خانه شما نقش نمايي مي كند،درب آهني حياط است. درب حياط فرفورژه در طرح هاي ساده يا كلاسيك و همچنين طرح هاي فانتزي با درب حياط برش ليزري و همچنين درب حياط لاكچري جنوبي يا درب حياط شمالي و دو لنگه يا سه لنگه و تك لنگه و همچنين درب حياط فرفورژه يا درب حياط ليزري تنها بخشي از محصولات پرتنوع درب ساختمان است.

 

درب پاركينگ ويلايي نماي ساختمان شما را بيش از پيش زيباتر نشان ميدهد

 

با توجه به اينكه درب ويلايي يكي از عناصر مهم در دكوراسيون خارجي خانه به حساب مي آيد با وجود درب شيك و زيبا مي توانيد نماي خانه خود را بيش از پيش زيبا جلوه دهيد. در نظر داشته باشيد كه ساختمان هايي كه درب پاركينگ خاص و شيكي دارند، ناخوداگاه چشم آدمي را به سمت خود مي كشد زيرا ببينده با طرح و نماي جالب درب پاركينگ مجذوب نگاه به آن مي شود.

بنابراين اگر شما به دنبال درب پاركينگ هستيد كه زيبايي و نماي بسيار خاص و شيكي داشته باشد ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه درب پاركينگ ساخت اين شركت را مشاهده نماييد.  انواع دربهاي ويلايي در طرح ها و مدل هاي مختلفي در اين شركت ساخته مي شود.

يكي از فاكتورهاي مهمي كه بايد در انتخاب درب پاركينگ شيك و زيبا براي خانه يا ويلا و همچنين آپارتمان بايد در نظر بگيريد اين است كه بايد طرح و مدل و همچنين جنس درب پاركينگ با ساير نماي ساختمان شما هماهنگ باشد. همچنين بايد در نظر داشته باشيد كه درب پاركينگ نيز بايد با درب پاركينگ خانه شما هارموني طرح و رنگ داشته باشد. كارشناسان ما در حفاظ سازه با بهره مندي از علم زيبايي شناختي و همچنين در نظر گرفتن ساير فاكتورها براي امنيت خانه، بهترين مشاوره را در زمينه انتخاب درب پاركينگ مناسب و شيك و همچنين خاص و محسور كننده به شما عزيزان ارائه مي دهند.

درب ويلايي در طرح ها و مدل هاي مختلفي توليد مي شود كه اين طرح ها هر يك زيبايي و نماي خاصي را براي ساختمان يا ويلا باغ شما به همراه مي آورد، در نظر داشته باشيد كه طرح هاي سفارشي شما در اين شركت نيز دقيق مطابق با تصوير مورد نظر شما ساخته مي شود.

 

 

 

منبع : خبر گزاري آفتاب

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۱:۰۶ توسط:saman موضوع:

قيمت گوشي سامسونگ و شيائومي در سايت هاكان موبايل

قيمت گوشي در سايت هاكان موبايل

قيمت گوشي هاي هوشمند و خريد آن ها بر زندگي ما تأثير گذاشته است كه آنها در هنگام خريد موبايل به بخشي اساسي از زندگي ما تبديل شده اند. قيمت گوشي هاي هوشمند و تلفن هاي موبايل اكنون به اندازه رايانه هاي شخصي بزرگ و لپ تاپ ها قابل استفاده است. آنها حتي مي توانند عكس ها و فيلم هاي خوبي بگيرند ، بنابراين انتخاب يك گوشي هوشمند با قيمت مناسب ضروري است ، زيرا مي تواند كارها را سريع و روان انجام دهد و حتي گاهي اوقات عكس و فيلم بگيريد. مطمئناً تلفن هاي هوشمند بسيار زيادي براي انتخاب وجود دارد كه اگر به دنبال تلفن هوشمند مناسب خود باشيد بسيار گيج كننده است.

b1_eah2.jpg

نكاتي براي خريد گوشي با قيمت موبايل ارزان

زماني كه مي خواهيد يك گوشي هوشمند براي خودتان خريداري كنيد، بايد به برخي از ويژگي هاي اساسي آن توجه كنيد. مواردي كه هنگام خريد تلفن هوشمند بايد به آن ها توجه كنيد، عبارت است از؛

  • پلتفرم
  • پردازنده
  • رم
  • صفحه نمايش
  • اندازه گوشي
  • دوربين
  • حافظه داخلي و فضاي ذخيره سازي
  • توان باتري
  • امكانات ارتباطي

درباره پلتفرم (سيستم عامل) ها

در زمان خريد، بايد بدانيد كه به عنوان مثال مي خواهيد گوشي شما از كدام پلتفرم اندرويد يا ios پشتيباني كند. گوشي هاي هوشمند اپل يا همان آيفون ها، سيستم عامل ios داشته و اغلب گوشي هاي ديگر چون گوشي هاي سامسونگ، شيائومي و ...، پلتفرم اندرويد را پشتيباني مي كنند. بستر هاي نرم افزاري رابطي است كه به ما در تعامل با تلفن هوشمند كمك مي كند. شما مي توانيد آن را به عنوان يك محيط تصور كنيد كه ما براي استفاده از تلفن هوشمند خود روي صفحه نمايش آن را لمس مي كنيم. دو پلتفرم عمده معرفي شده، سهم بالايي در ميان گوشي هاي خريداري شده توسط كاربران تلفن هاي هوشمند دارند.

اگر دوست داريد دستگاه خود را سفارشي كنيد، بايد به سراغ Android برويد. اما، اگر به دنبال يك سيستم عامل ساده و در عين حال قدرتمند هستيد، به دنبال يك دستگاه ios يا همان گوشي هاي آيفون برويد. يكي ديگر از دلايل مراجعه به آيفون اين است كه از 5 سال بروزرساني نرم افزاري و امنيتي اپل پشتيباني مي كنند. بنابراين، اگر به نرم افزار و به روزرساني هاي امنيتي اهميت مي دهيد، به غير از گوشي هاي iPhone Apple براي پشتيباني طولاني مدت تلفن ديگري وجود ندارد. با اين حال، بزرگترين ويژگي آيفون گران بودن آن است. اگر مشكل بودجه داريد، بايد به دنبال دستگاه اندرويدي باشيد. در ادامه بيشتر درباره خريد گوشي هاي آيفون، سامسونگ، شيائومي و ... صحبت خواهيم كرد.

درباره پردازنده

پردازنده گوشي هوشمند شما كه به چيپست يا SoC نيز معروف است، مولفه اي است كه همه اتفاقات تلفن هوشمند شما را كنترل كرده و عملكرد صحيح آن را تضمين مي كند. در واقع پردازنده به عنوان مغز گوشي هاي هوشمند عمل مي كند. پردازنده ها، همه كارهايي را كه در گوشي هاي هوشمند انجام مي دهيم با سرعت يك چشم برهم زدن پردازش مي كنند. اين بخش، تك تك وظايف را خيلي سريع و كارآمد انجام مي دهد بنابراين، انتخاب پردازنده خوب مهم است. برخي از انواع محبوب پردازنده ها، Qualcomm Snapdragon ، Apple Bionic ، MediaTek Helio و Samsung Exynos هستند.

اگر از تلفن خود فقط براي تماس، پيام كوتاه، رسانه هاي اجتماعي يا تماشاي فيلم استفاده مي كنيد، توان پردازنده چندان مسئله مهمي براي شما نخواهد بود. اما، اگر شما يك كاربر با عملكردهاي قدرتمند هستيد يا حتي اگر دوست داريد زياد به بازي بپردازيد، پس بايد يك تلفن هوشمند با پردازنده هاي ميان رده يا رده بالا از كوالكام (در گوشي هاي اندرويدي) خريداري كنيد. پردازنده هاي ميان رده شامل سري Snapdragon 700 و پردازنده هاي سطح بالا شامل سري 800 Snapdragon هستند. پردازنده هاي Snapdragon در مورد تلفن هاي هوشمند اندرويدي بهترين عملكرد را دارند. اما، اگر مي خواهيد آيفون بخريد و يك پردازنده قوي داشته باشيد، بايد به دنبال پردازنده A12 Bionic يا بالاتر باشيد.

انتخاب رم (RAM)

رم در اصل به معني حافظه دسترسي رندوم (Random Access Memory) است. RAM حافظه ذخيره سازي است كه به برنامه هاي در حال اجرا روي صفحه يا پس زمينه دسترسي حافظه موقت را مي دهد.  رم لازم است تا داده ها را در تلفن هوشمند به عنوان برنامه كاربردي نگه دارد. بسياري از برنامه ها مانند فيس بوك، توييتر، يوتيوب و غيره در پس زمينه اجرا مي شوند. آن ها فقط براي ارائه ويژگي هايي مانند ارسال اعلان حتي درصورت عدم استفاده از تلفن خود، بايد در پس زمينه اجرا شوند.

اگر از تلفن خود براي كارهاي معمول مانند مرور وب و تماشاي فيلم استفاده مي كنيد، 3/4 گيگابايت RAM بيش از حد كافي است. اما، اگر شما يك كاربر قدرتمند و يا يك گيمر حرفه اي هستيد، حداقل 6 گيگابايت رم يا بيشتر توصيه مي شود.

اندازه گوشي

هر سال گوشي هاي هوشمند بزرگ و بزرگتر مي شوند. با اين حال، داشتن يك تلفن بزرگتر هميشه بهتر نيست. كار با تلفن هاي هوشمند بزرگ بسيار ناخوشايند و آزار دهنده است. كار با يك دست با دستگاه هاي بزرگتر از 6 اينچ غيرممكن است.

توجه به نمايشگر

صفحه نمايش گوشي هوشمند يكي از مهم ترين ويژگي هايي است كه در زمان خريد گوشي بايد به آن توجه شود. ما مي توانيم از طريق لمس صفحه نمايش خود به تلفن هوشمند ورودي بدهيم. به همين دليل معمولاً از صفحه نمايش گوشي هوشمند به عنوان صفحه لمسي ياد مي شود. اين دستگاه همچنين يك دستگاه خروجي است زيرا اطلاعات را به صورت تصويري در صفحه شما نمايش مي دهد.

توصيه ما براي نوع صفحه نمايش، يك نمايشگر IPS-LCD يا AMOLED خواهد بود. هر دو صفحه نمايش در واقع بسيار خوب هستند. با اين حال، AMOLED از نظر رنگ و روشنايي نسبت به LCD برتر است. نكته ديگري كه بايد به آن توجه كنيد، وضوح صفحه است. مطمئن شويد كه يك گوشي هوشمند با وضوح Full HD (FHD) ، FHD+  و Quad HD (QHD) خريداري كرده ايد.

دوربين در گوشي هاي هوشمند

يك دوربين در گوشي هاي هوشمند يك (يا چند) ماژول كوچك در پشت و جلوي گوشي هاي هوشمند است كه قابليت ضبط و ثبت عكس ها و فيلم ها را فراهم مي كند. برخي از افراد تصور مي كنند كه مگاپيكسل بيشتر و دوربين هاي بيشتر منجر به عكس هاي بهتر مي شوند، اما هميشه براي يك گوشي هوشمند اينگونه نيست.

حافظه داخلي گوشي

حافظه داخلي گوشي، محيط ذخيره سازي است كه داده ها را به طور دائم در دستگاه هاي الكترونيكي ذخيره مي كند. تقريباً هرچيزي كه روي تلفن خود ذخيره مي كنيم فضاي ذخيره سازي را اشغال مي كند. بنابراين مهم است كه گوشي هوشمندي را انتخاب كنيد كه فضاي ذخيره سازي كافي داشته باشد. به طور معمول، 32 گيگابايت فضاي ذخيره سازي براي شخصي كه كارهاي عادي را انجام مي دهد كافي است. بنابراين، به نظر ما، يك تلفن هوشمند بايد حداقل 32 گيگابايت فضاي ذخيره سازي داشته باشد.

توان باتري

باتري سلولي است كه تلفن هوشمند شما را روشن مي كند. باتري در داخل هر تلفن موجود است و اكثر تلفن هاي هوشمند اكنون اين روزها امكان حذف يا ارتقا باتري به راحتي را ندارند. اين روزها تلفن هاي هوشمند مي توانند به راحتي براي 6 تا 10 ساعت استفاده مداوم دوام بياورند. بنابراين، براي اطمينان از اينكه نيازي به شارژ مجدد و مكرر تلفن خود نداريد، تلفني با توان باتري حداقل 4000 ميلي آمپر ساعت يا بيشتر بخريد.

 

امكانات ارتباطي

آخرين مورد از مواردي كه پيش از خريد گوشي هوشمند بايد به آن توجه كنيد، امكانات ارتباطي دستگاه است. همانطور كه ممكن است بسياري از شما بدانيد، برخي از تلفن هاي هوشمند از ويژگي هاي 5G برخوردار هستند. تلفن هاي داراي قابليت 5G سرعت بهتري را نسبت به تلفن هاي 4G ارائه مي دهند و اين مي تواند براي گيمرهاي تلفن همراه مفيد باشد. اين ها تمام مواردي است كه اگر قصد خريد گوشي هوشمند را داريد بايد بدانيد.

 

قيمت گوشي سامسونگ

گوشي هاي سامسونگ، يكي از محبوب ترين توليد كنندگان گوشي در بين كاربران تلفن هاي هوشمند است. اين تلفن ها از سيستم عامل اندرويد پشتيباني كرده و در انواع مختلف با كاركردهاي متنوع، در دسترس هستند. براي خريد گوشي سامسونگ نيز بايد تمام موارد گفته شده در بالا مانند توان پردازنده، توان باتري، نوع و كيفيت نمايشگر، ظرفيت حافظه و ... را با توجه به نياز خود در نظر بگيريد. براي اطلاعات بيشتر از قيمت انواع گوشي سامسونگ، مي توانيد مقاله قيمت گوشي سامسونگ  از هاكان موبايل را مطالعه كرده و با ديد بازتري خريد خود را انجام دهيد.

هاكان موبايل به عنوان يكي از بزرگ ترين فروشگاه هاي اينترنتي موبايل ايران ، انواع گوشي هاي سامسونگ را با قيمت بسيار مناسب در سبد كالا خود قرار داده است. اگر قصد خريد گوشي هاي اين برند را داريد ، مي توانيد با ثبت سفارش خود در سايت هاكان موبايل از مزايا خريد با قيمت مناسب ، دريافت درب منزل و ارسال سريع كالا بهره مند شويد. همچنين مي توانيد با مشاورين هاكان موبايل تماس حاصل نموده تا راهنمايي هاي لازم در مورد محصولات را به صورت رايگان دريافت نماييد و خريد مطمئن تري داشته باشيد.

 

قيمت گوشي شيائومي

شركت شيائومي، تنها چند سالي است كه در زمينه توليد گوشي هاي هوشمند فعاليت خود را آغاز كرده اما در همين مدت كوتاه، توانست توجه طيف زيادي از كاربران تلفن هاي هوشمند را جلب كند. محصولات اين كمپاني گستره وسيعي از گوشي هاي ميان رده تا رده بالا را در بر گرفته و با ارائه قابليت هاي عالي در كنار قيمت مناسب، بيشتر شناخته شده اند. با توجه به تنوع بالا در ميان محصولات شيائومي، انتخاب يكي از گوشي هاي آن اصلاً كار ساده اي نبوده و بايد اطلاعات كافي درباره ويژگي هاي هر يك داشته باشيد. براي انتخاب بهتر، مي توانيد مقاله قيمت گوشي شيائومي را در هاكان موبايل مطالعه كنيد.

قيمت گوشي هاي Xiaomi در بازار ايران متفاوت مي باشد و نمي توان قيمت دقيق و مشخصي را براي آن ها تعيين كرد. اگر قصد خريد گوشي شيائومي را داريد و مي خواهيد هميشه از آخرين قيمت گوشي شيائومي اطلاع پيدا كنيد مي توانيد به فروشگاه اينترنتي هاكان موبايل مراجعه نماييد. فروشگاه هاكان موبايل اين امكان را براي كاربران فراهم آورده است تا هميشه از قيمت هاي به روز شده اطلاع پيدا كنند.

https://hakanmobile.com/product-category/xiaomi-mobile/

 

نتيجه كلي براي قيمت گوشي

يكي از بزرگترين نكات قابل بحث در هنگام خريد گوشي هوشمند و بررسي قيمت گوشي موبايل اين است كه مشخصات تلفن همراه را بررسي كنيد تا ببينيد آيا اين مورد نياز ما را برآورده مي كند يا خير. اگر نمي دانيد بايد چه نكاتي را بررسي كنيد، مطالعه اين مقاله مي تواند به شما كمك كند. با مطالعه اين مقاله همچنين مي توانيد درباره هر يك از مشخصات اصلي ذكر شده در مقالات تخصصي موبايل، بيشتر بدانيد. اگر قصد خريد گوشي هوشمند از برندهاي مختلف را داريد، مي توانيد به وب سايت هاكان موبايل براي قيمت گوشي (hakanmobile.com) مراجعه كنيد.

 

تلفن تماس با مشاورين: +982166723298

آدرس: ايران - تهران - خيابان حافظ – از سمت شمال زير پل حافظ  -جنب كوچه زرتشتيان - پلاك 351 - طبقه اول - واحد 1 غربي

ايميل هاكان موبايل: info@hakanmobile.com

براي مشاهده منبع اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۹:۲۹ توسط:saman موضوع:

نوشتن عناوين هنگام ايجاد محتواي جذاب

به غير از گوگل ، ابزارهاي زيادي وجود دارد كه با توجه به كلمه كليدي عبارت مورد نظر را توليد مي كنند. يكي از ابزارها و وب سايت ها ubersuggest است كه بهترين عباراتي را كه بيشترين جستجو را دارند به شما نشان مي دهد.

نوشتن عناوين هنگام ايجاد محتواي جذاب

متأسفانه ، اين قابل دور زدن است ، اما مگر اينكه شما يك تكنسين باشيد كه مي داند چه كاري انجام مي دهد. نوشتن عنواني مانند "راه هاي افزايش بازديد سايت" كمي شوخي است. عنوان مهمترين قسمت است ، زيرا در عنوان مي توانيد از كلمات كليدي يا عبارات مهم به صورت هوشمندانه استفاده كنيد و از همه مهمتر ، اين عنوان محتواي شماست كه كاربر را به خود جلب مي كند ، بنابراين هنگام نوشتن آن بسيار مراقب باشيد.

محتواي وب سايت هاي رقبا را بررسي كنيد

قبل از ايجاد محتوا ، مقالات وب سايت هاي رقيب را مرور كنيد و سعي كنيد نواقص موجود در هنگام ايجاد محتواي آنها را در بخش محتواي وب سايت خود برطرف كنيد. اگر مقاله خوبي در زمينه كاري شما وجود نداشته باشد ، كاملاً به نفع شماست و لازم نيست. اگر نمي توانيد گام درستي برداريد نمي خواهيد نااميد شويد ، بنابراين روي يك كپو خوب سرمايه گذاري كنيد.

به نياز كاربر براي ايجاد محتوا فكر كنيد

مخاطبان اصلي محتواي وب سايت شما كاربران شما هستند ، بنابراين شما بايد محتوايي ايجاد كنيد كه پاسخگوي نيازهاي آنها ، مشكلات روزمره و تمام ويژگي هاي مورد نظر آنها باشد. مصرف كنندگان ساعتهاي زيادي را در اينترنت مي گذرانند تا نياز خود را پيدا كنند. اگر بتوانيد نيازهاي اساسي آنها را با ايجاد محتوا برطرف كنيد ، مي توانيد به منبع معتبري تبديل شويد.

روي مواد سطحي ساكن نشويد

يكي از مشكلات اصلي اكثر مقالات در وب سايت اين است كه مطالب كاملا بدون عنوان و بدون جزئيات است. اگر با يك مشكل تخصصي روبرو هستيد ، بايد سعي كنيد همه اطلاعات و مشكلات غير از آن را ارائه دهيد. تعريف موضوع اصلي با جزئيات ، وب سايت شما را از بقيه متفاوت خواهد كرد.

در چندين مقاله مختلف موضوع را بررسي كنيد

بعضي اوقات برخي موضوعات وجود دارد كه جنبه هاي مختلفي براي توضيح دارد ، اما با همان موضوع. به عنوان مثال ، همان مقاله اي كه براي شما نوشتيم. روش هاي زيادي براي ايجاد محتوا با جنبه هاي مختلف وجود دارد. شما مي توانيد روش ها و ايده هاي مختلف را در هر مقاله توضيح دهيد. البته به خاطر داشته باشيد كه ايده هاي شما بايد جنبه هاي مختلف داشته باشد نه توالي.

برعكس ديگران بنويسيد

بياييد اين را با يك مثال توضيح دهيم. شما به عنوان يك بازارياب محتوا ، نقش مفيد شبكه هاي اجتماعي را مي دانيد و آن را يك ضرورت اساسي مي دانيد و همه در اين مورد با شما موافق هستند ، اما اين بار به جاي رسانه هاي اجتماعي خوب براي بازاريابي محتوا ، كاستي هاي آن را بنويسيد. اين نوع مقاله ها نشان مي دهد كه شما به مواردي توجه مي كنيد كه ديگران به آنها توجه نمي كنند و اين شما را از ديگران متفاوت مي كند. اينها در دنياي توليد محتوا "تكنيك هاي مقاله خواني" ناميده مي شوند.

شما ليستي از محصولات خود داريد

ليست كاملي از كليه مقالات ايجاد شده توسط وب سايت خود تهيه كنيد. مزيت اين كار اين است كه شما مي توانيد به راحتي به قسمت هاي ديگر موضوع اصلي وب سايت خود پيوند دهيد.

بهترين محصولات ديگر را در وب سايت قرار دهيد

هميشه متخصصاني هستند كه درباره وب سايت هاي ديگر مي نويسند. شما بايد اين افراد را پيدا كرده و مقالات آنها را در وب سايت خود قرار دهيد. منظور ما كپي برداري نيست ، بلكه به روشي ديگر نوشتن مطالب آنها ، ذكر منبع در قسمت مقالات است. البته بهتر است اين تكنيك را هفتگي يا ماهانه انجام دهيد. اين باعث مي شود سايت هاي رقيب شما نيز همانند شما عمل كنند و اين منجر به پيوند به سايت شما خواهد شد.

مقالات آموزشي توليد كنيد

با ايجاد محتوا ميزان بازديد را افزايش دهيد

مردم هميشه به دنبال پاسخ سوال "چگونه" هستند ، بنابراين شما بايد بتوانيد هنگام توليد محتواي خود به چنين سوالاتي پاسخ دهيد. بسياري از كاربران هستند كه ايده هاي آموزشي دارند ، مي توانيد از آنها براي ايجاد يك مقاله آموزشي استفاده كنيد و همچنين به آنها كمك كنيد تا مطالب خود را در اينترنت نمايش دهند. يكي از مزاياي اين روش اين است كه نويسندگان محتواي شركت شما نام و وب سايت شركت شما را در رزومه خود قرار مي دهند كه به برند شما نيز كمك مي كند.

تمام اسرار و افسانه هاي تجارت خود را بگوييد

هر مشاغل اسرار و افسانه هاي بسياري دارد كه بعضي اوقات اين مشكلات منجر به خطا و اطلاعات غلط مصرف كننده مي شود. شما بايد تمام اين اسرار و شايعات را بگوييد و ادعاها و دلايل كافي آنها را رد يا اثبات كنيد.

 

قالب مقالات توليد محتواي خود را به روز كنيد

هميشه روش هاي جديدي براي ايجاد محتوا وجود دارد. به عنوان يك بازارياب محتوا ، بايد دانش خود را در اين زمينه به روز كنيد. بهترين نقطه شروع ، بازنشر مقالات قديمي است ، البته ، به طوري كه لينك URL تغيير نكند يا موضوع اصلي مقاله تغيير نكند. امروزه توليد اينفوگرافيك يا عكس بيشترين تأثير را دارد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۳:۴۲ توسط:saman موضوع:

انواع ميكروفن در دوربين مداربسته

انواع ميكروفن در دوربين مداربسته

 

 

انتخاب سيستم نظارت تصويري مناسب، نياز به دقت زياد و آشنايي با انواع دوربين هاي و تجهيزات مدار بسته دارد. قابليت ضبط صدا در سيستم هاي مداربسته همواره يكي از دغدغه هاي مشتريان بوده است. در اين خصوص بايد بدانيد امكان ضبط صدا در تمامي سيستم هاي نظارتي و تجهيزات مدار بسته وجود دارد.
همچنين انواع مختلفي از ميكروفن ها در سيستم هاي نظارتي وجود دارند كه كاربرد هاي گوناگوني داشته و معمولا مناسب براي محيط هاي داخلي هستند. البته در محيط هاي خارجي نيز مي توان از دوربين هاي مدار بسته اي كه داراي ميكروفن هاي مقاوم نسبت به شرايط جوي هستند استفاده نمود.

دسته بندي ميكروفن ها

انواع مختلفي از ميكروفن هاي مخصوص ضبط صدا در بازار وجود دارند كه به طور كلي از نظر نوع كيس و امكان تنظيم صدا به دو گروه اصلي زير تقسيم بندي مي گردند:
1.
طبقه بندي از نظر شكل ظاهري يا نوع بدنه 2. طبقه بندي از نظر قابليت تنظيم صدا

1. طبقه بندي از نظر شكل ظاهري يا نوع بدنه

  • ميكروفن سوزني: يك ميكروفن كوچك است و به دليل ساختار ظريفي كه دارد مي توان از آن به عنوان ميكروفن هاي مخفي استفاده نمود و آن را در محفظه هاي داكت كارگذاري كرد.
  • ميكروفن باكس: ميكروفون هاي باكس همانند نامشان بدنه اي مستطيلي شكل داشته و پيچي براي تنظيم صدا بر روي آن قرار دارد.
  • ميكروفن گلفي: اين نوع از ميكروفن ها در داخل بدنه اي شبيه به توپ گلف قرار گرفته اند. اين ميكروفون ها بسيار سبك و كم حجم بوده و با ولتاژ ? الي ?? ولت كار مي كنند.

 

2. طبقه بندي از نظر قابليت تنظيم صدا

دسته بندي ديگر ميكروفن هاي مورد استفاده در دوربين هاي مدار بسته بر اساس قابليت تنظيم صدا است كه به دو دسته ولوم دار و بدون ولوم تقسيم بندي مي گردند. تنظيم صداي اين نوع از ميكروفن ها بوسيله پيچي است كه در ساختار آنها قرار گرفته است.
در نصب ميكروفن در تجهيزات مداربسته بايد به اين نكته توجه نمود كه بهتر است ميكروفن را در نزديكي مكان هايي با آلودگي صوتي بالا مانند پنجره قرار ندهيم زيرا باعث مي گردد كيفيت صداي ضبط شده كاهش يابد و همراه با آن صداي خش خش و ديگر اصوات آزار دهنده نيز ضبط گردد. ''''

نصب ميكروفن در انواع دوربين مدار بسته

روش نصب ميكروفن در دوربين هاي مدار بسته به روش هاي مختلفي صورت مي گيرد. اين عمل در هر كدام از سيستم هاي مدار بسته مانند آنالوگ، آنالوگ HD و دوربين هاي تحت شبكه به روش هاي گوناگوني انجام مي گيرد كه در زير به آنها اشاره مي كنيم:

در دوربين مداربسته آنالوگ

در اين نوع از دوربين ها، ميكروفن مي تواند مستقيما به دستگاه ضبط DVR متصل گردد بدين ترتيب يك سيگنال آنالوگ بين ميكروفن و DVR رد و بدل مي گردد. محدوديت تعداد ميكروفن قابل اتصال به DVR بستگي به تعداد ورودي هاي صدا تعبيه شده بر روي DVR دارد.

در دوربين مداربسته تحت شبكه

ضبط صدا در دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه مستقيما بر عهده دستگاه ضبط NVR است. اما هيچ ميكروفني به دستگاه NVR متصل نيست، بلكه مستقيما به دوربين متصل مي گردند و يا در طراحي اوليه دوربين ها اساسا در ساختار آنها وجود دارند.
دوربين هاي IP ميكروفن دار عمدتا براي استفاده در محيط داخلي مناسب هستند.

در دوربين هاي آنالوگ HD


در دوربين هاي آنالوگ HD، ميكروفن را مي توان مستقيما به دستگاه HD-DVR متصل نمود. اما جديدا دوربين هاي از اين نوع به بازار آمده كه مجهز به يك ميكروفن داخلي نيز هستند.

 

 

منابعي براي دوربين مداربسته:

 

  1. سيستم نظارت ويدئويي از راه دور ابزاري براي بهينه‌تر كردن سيستم هاي نظارتي
  2. حمل و نقل هوشمند با سيستم نظارت ويدئويي
  3. تبليغات / دوربين مداربسته براي منزل
  4. طراحي سايت فروشگاهي دوربين مداربسته
  5. بازاريابي براي دوربين هاي مداربسته
  6. افزايش فروش دوربين مداربسته
  7. نگاهي به تصميم شركت Hanwha در توليد محصولات +HD آنالوگ
  8. بررسي چهار دوربين مداربسته گردان از شركت هاي Dahua, Hikvision, Tiandy, uniview
  9. ccHDTV راه حل تكنولوژي آنالوگ براي رقابت با سيستم نظارت تصويري تحت شبكه
  10. اهداي 1000 دستگاه DVR Turbo HD 3.0 در فروش زمستاني هايك ويژن
  11. نگاهي به عملكرد سالهاي گذشته نمايشگاه بين المللي IPAS از منظر آمار
  12. دوربين مدار بسته؛ نگهبان شبانه روزي منازل و كسب و كارها
  13. خريد دوربين داهوا از نمايندگي معتبر داهوا در ايران
  14. نكات برجسته بازار كنترل تردد (access control )

دوربين بولت هايك ويژن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۸:۱۰ توسط:saman موضوع:

دوربين مدار بسته كيوب و دوربين مداربسته بي سيم هايك ويژن

دوربين مدار بسته كيوب و دوربين مداربسته بي سيم هايك ويژن

دوربين كيوب هايك ويژن پرچم دار انقلاب جديدي در طراحي دوربين هاي مداربسته هستند. اين دوربين‌ها مناسب براي نصب در محيط هاي داخلي و شركتي مي باشند. ظاهر زيباي اين دوربين ها به همراه امكانات فراوان در آنها، اين سري از دوربين وايرلس هايك ويژن را در زمره پرفروش‌ترين دوربين‌هاي اين كمپاني قرار داده است. در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي دوربين كيوب هايك ويژن مي‌پردازيم:

 

مشخصات دوربين كيوب  نمايندگي هايك ويژن

 

  • شكل ظاهري:

دوربين هاي كيوب داراي ظاهر مكعب مانندي هستند كه به همين دليل به آنها كيوب (Cube) گفته مي شود.

  • نوع تكنولوژي:

در گذشته اين شكل از دوربين ها تنها با تكنولوژي تحت شبكه ساخته مي شدند. اما به تازگي شركت هايك ويژن نوع توربو HD آنها را نيز روانه بازار كرده است.

  • جنس بدنه:

اين نوع دوربين ها معمولا با بدنه پلاستيكي ساخته مي شوند به همين دليل مناسب براي نصب در محيط هاي داخلي هستند. نصب آنها در محيط هاي خارجي توصيه نمي شود.

  • نوع لنز:

لنز بكار رفته در اين دوربين ها از نوع لنز ثابت است. به همين دليل مي توانند زاويه گسترده اي از فضاي موجود را پوشش دهند.

  • اتصال به WIFI:

دوربين‌هاي كيوب معمولا از نوع Wifi هستند. اين نوع از دوربين‌ها، با تعبيه يك مودم در محل، اين امكان را به شما مي دهند كه تصاوير مداربسته را در هر كجا كه هستيد با اتصال به اينترنت از طريق گوشي همراه، تبلت و … دريافت نماييد. در اين صورت تنها كابل كشي بكار رفته براي اين دوربين ها كابل برق است.

  • حافظه داخلي:

مانند بسياري از مدل هاي ديگر دوربين مداربسته دوربين كيوب هايك ويژن نيز داراي امكان نصب كارت SD است. اين ويژگي دوربين را قادر مي سازد تا به صورت محدود بدون نياز به دستگاه ضبط تصاوير را ذخيره سازد.

اگر قصد خريد دوربين مداربسته را داريد به اين نكته توجه كنيد كه برندهاي مختلف با قيمت هاي متفاوت و قابليت هاي مشخصي از دوربين مداربسته در بازار ايران وجود دارد. بهترين قيمت دوربين مداربسته  را مي توانيد در وبسايت شركت مهر تجارت نمايندگي رسمي برند هاي تي وي تي و هايك ويژن مشاهده كنيد و از خدمات فني پس از فروش اين شركت نيز بهره مند شويد.

دوربين مداربسته بي سيم (Wireless)

دوربين هاي مدار بسته بي سيم اطلاعات تصوير و صدا را از طريق انتقال بي سيم (بدون كابل) به گيرنده ارسال مي كنند. اما توجه داشته باشيد كه دوربين همچنان نياز به برق داشته، و برق آن تنها از طريق منبع تغذيه و كابل برق تامين مي شود. البته برخي دوربين هاي مداربسته طوري طراحي شده اند كه با باتري نيز كار مي كنند و سيستم كلا بي سيم مي شود. دوربين هاي مداربسته بي سيم به صورت كلي در دو دسته بندي جاي مي گيرند و تكنولوژي بكار رفته براي انتقال اطلاعات در هر كدام از اين دو دسته با هم متفاوت هستند:

  • دوربين هاي مداربسته بي سيم آنالوگ
  • دوربين هاي مداربسته بي سيم ديجيتال

دوربين بي سيم آنالوگ

دوربين هاي بي سيم به علت هزينه هاي نصب پايين و راه اندازي آسان در ظاهر گزينه هاي جالبي به نظر مي رسند. از اين دسته از دوربين ها مي توان بدون كابل كشي هاي طويل و متعدد كه در ساير دوربين هاي مدار بسته معمولي وجود دارد بهره برد.

انتقال اطلاعات و تصاوير در دوربين هاي آنالوگ بيسيم از طريق تبديل سيگنال تصوير به سيگنال هاي راديويي انجام مي گيرد. اين دوربين ها داراي قدرت برد متفاوتي هستند كه تعيين كننده خروجي فركانسي آنهاست. در حال حاضر استفاده از اين دوربين ها تقريبا منسوخ شده است، زيرا در عين حال كه كاركردي ساده و قيمتي ارزان دارند داراي معايب بسياري هستند.

دوربين هاي بي سيم به علت هزينه هاي نصب پايين و راه اندازي آسان در ظاهر گزينه هاي جالبي به نظر مي رسند. از اين دسته از دوربين ها مي توان بدون كابل كشي هاي طويل و متعدد كه در ساير دوربين هاي مدار بسته معمولي وجود دارد بهره برد.

از جمله معايب اين دوربين ها مي توان به موارد زير اشاره نمود :

  • اين دوربين ها بسيار تحت تاثير آلودگي هاي صوتي و نويز هاي الكترومغناطيسي موجود هستند. اگر اين آلودگي ها در محيط زياد باشند يا دوربين در محيط هاي مرطوب نصب گردد قدرت سيگنال ارسالي در آنها به شدت كاهش مي يابد.
  • اگر قصد خريد چنين دوربينهايي را داريد بايد بدانيد كه به دليل عملكرد نسبتا ضعيف اين دوربين ها برند هاي معتبر و قابل اعتماد دوربين مداربسته ديگر تمايل به توليد اين دسته از محصولات ندارند و شما مجبوريد از بين برند هاي ناشناخته و غير معتبر انتخاب نمائيد.

دوربين بي سيم ديجيتال (IP)

انتقال اطلاعات در دوربين هاي تحت شبكه هايك ويژن بي سيم معمولا از طريق پروتكل واي فاي (Wifi) انجام مي شود. با استفاده از اين تكنولوژي مي توان حجم بسيار بالايي از اطلاعات را با سرعتي بسيار بيشتر انتقال داد. دوربين هاي مدار بسته بيسيم تحت شبكه حساسيت كمتري نسبت به آلودگي هاي سيگنالي و نويز دارند. برخي از اين دوربين ها خود داراي آنتن واي فاي هستند كه معمولا از برد انتقال مناسبي برخوردار نيستند و براي تقويت سيگنال آنها مي توانيد از آنتن هاي تقويت كننده ديجيتال استفاده نماييد.

 

خصوصيات دوربين مدار بسته بي سيم

  • نصب و راه اندازي اين سيستم ها بسيار آسان بوده و نياز به تخصص و مهارت خاصي ندارد.
  • اين دوربين ها امكان مكالمه دارند زيرا داراي ميكروفن و بلندگوي داخلي هستند.
  • مجهز به WIFI هستند و آنها را مي توان به شبكه اينترنتي خانگي متصل نمود.
  • داراي سنسور حركتي هستند و سوژه هاي متحرك را در تصوير بخوبي تشخيص مي دهند.
  • پشتيباني از SD كارت در ظرفيت هاي مختلف
  • امكان گردش در تمام جهات را دارند.

چرا دوربين هاي بي سيم كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند؟

با وجود ويژگي هاي جذاب اين دوربين ها معمولا كمتر از دوربين هاي مداربسته معمولي مورد استفاده قرار مي گيرند. يكي از دلايل اين عدم استقبال اين است كه در كل اين دوربين ها در عملكردشان از ثبات مناسبي برخورد دار نيستند و كارايي كلي آنها زير سوال مي رود. اين موضوع در مورد مورد دوربين هاي بي سيم آنالوگ اين موضوع به مراتب بيشتر است.

 همچنين اگر نياز به دريافت خدمات فني  نصب دوربين مداربسته  داريد مي توانيد با كارشناسان شركت مهر تجارت تماس بگيريد تا در اسرع وقت به شما مشاوره هاي دقيق در خصوص نحوه نصب دوربين مداربسته در محل هاي مختلف را توضيح دهند.

فرستنده هاي آنالوگ و ديجيتال دوربين مداربسته هايك ويژن

فرستنده هاي ديجيتال يا آنالوگ هايك ويژن ادواتي هستند كه مي توان از آنها جهت ارسال اطلاعات به صورت آنالوگ يا ديجيتال استفاده نمود. براي مثال از جمله فرستنده هاي ديجيتال مي توان به نانواستيشن ها اشاره نمود كه برد پاييني دارند و عمل انتقال تصاوير و اطلاعات بين شبكه اي را انجام مي دهند.

 

برد ارسال سيگنال دوربين مداربسته

برد دوربين مداربسته بيسيم تا حد زيادي به كيفيت آن بستگي دارد و معمولا بر روي مشخصات آن درج شده است. اما چنانچه دوربين وايرلسي تهيه كرديد كه از برد آن راضي نيستيد مي توانيد با استفاده از تقويت كننده هاي سيگنال و يا آنتن هاي مخصوص، برد ارسال سيگنال آن را افزايش دهيد.

آيا دوربين هاي وايرلس به راحتي هك مي شوند؟

اين سوالي است كه بسيار از طرف مشتريان مطرح مي گردد. اغلب مطالب زيادي در مورد هك دوربين هاي مداربسته وايرلس شنيده مي شود كه شامل دسترسي به تصاوير اين دوربين ها توسط هكرها نيز مي گردد.

در مورد دوربين هاي وايرلس احتمال كمي براي هك آنها وجود دارد. اما در صورتي كه گيرنده ديگري كه بر روي همان فركانسي كه براي دوربين هاي خود استفاده مي كنيد وجود داشته باشد؛ ممكن است بتواند به تصاوير شما دسترسي پيدا كند.

اين موضوع مي تواند در مورد دوربين هاي آنالوگ وايرلس اتفاق افتد كه ديگر منسوخ شده اند. اما در مورد دوربين هاي IP وايرلس اين احتمال تقريبا نزديك به صفر است. زيرا از امنيت بسيار بالايي برخوردار اند زيرا از فركانس هاي مختلفي استفاده مي كنند.

 

آيا براي استفاده از دوربين هاي وايرلس به اينترنت نياز داريم؟

اغلب اين سوال از طرف كاربران مطرح مي شود كه آيا دسترسي به اينترنت براي استفاده از يك دوربين وايرلس لازم است؟ پاسخ هم مي تواند “بله” و هم “خير” باشد. زيرا اين مساله بستگي به نحوه استفاده از دوربين مداربسته دارد.

ممكن است در منطقه اي كه هستيد اصلا دسترسي به شبكه اينترنت مقدور نباشد. يا اينكه دسترسي داريد اما نمي خواهيد حجم اينترنت و پهناي باند تماما توسط دوربين ها مصرف شود. براي حل اين مشكل مي توانيد دسترسي به تصاوير از طريق تلفن هاي همراه، تبلت يا PC را حذف كنيد. با اين كار ديگر نيازي به اينترنت نخواهيد داشت و بدين معني است كه تصاوير ديگر از طريق اينترنت ارسال نمي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۲:۱۹ توسط:saman موضوع:

گوشت كوب برقي تك كاره يا چندكاره؟

صفر تا 100 آنچه بايد درباره انواع گوشت كوب برقي بدانيد؟

اگر قصد خريد بهترين مارك گوشت كوب برقي را داريد ما در اينجا انواع گوشت كوب برقي مولينكس، فلر و پارس خزر را با يكديگر بررسي خواهيم كرد و به تمامي سوالات شما درباره بهترين مارك، گوشتكوب برقي، طرز استفاده، كارايي و قدرت آن جواب خواهيم داد.

g2_a4q.jpg

صراط: گوشتكوب برقي ها امروزه در مدل ها و مارك هاي بسيار متنوعي در بازار وجود دارد كه دانستن نكات مهم در انتخاب و خريد آن حائز اهميت است از همين رو  پيش از آنكه به بررسي برندها، طرز استفاده و بسياري از سوال هاي ديگر شما راجع به اين محصول پركاربرد پاسخ بدهيم در ابتدا بايد بدانيد كه انواع گوشت كوب برقي فلر، مولينكس و پارس خزر به دو دسته اصلي تقسيم مي شود.

تك كاره: همان طور كه از نامش نيز پيداست اين دسته از محصولات تنها داراي يك عملكرد مي باشند و فاقد لوازم جانبي و يا قابليت هاي كاربري ديگر است، البته لازم به ذكر است كه در برخي از مدل هاي گوشتكوب برقي تك كاره شما يك ليوان مدرج را در اختيار خواهيد داشت كه اين امكان را براي شما فراهم مي‌ سازد تا از آن براي آماده سازي و تركيب مواد غذايي خود استفاده كنيد.

چند كاره: اين دسته از محصولات مي توانند چند عملكرد را تنها در يك دستگاه براي شما فراهم كنند شما در انواع گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر، گوشت كوب برقي فلر و مارك هاي متنوع ديگر نيز مي توانيد بر اساس نياز خود مدلي را انتخاب كنيد كه بتواند كار يك خردكن، رنده، همزن، رب ساز، پوره كن و غيره را در اختيار شما بگذارد و همان طور كه از نامش پيداست گوشت كوب برقي چند كاره يا همه كاره محسوب مي ‌شود و مي ‌تواند با تنوع در كارايي به شما در تهيه تنوع بيشتري از مواد غذايي كمك كنند.

گوشت كوب برقي تك كاره يا چندكاره؟

اگر قصد خريد اين محصول را داريد حتما براي شما نيز اين سوال مطرح مي شود كه بهتر است يك مدل تك كاره و يا چندكاره را انتخاب كنيد؟ در جواب اين سوال بايد بگوييم يك كاره و يا چند كاره بودن دستگاه تاثيري بر كيفيت آن ندارد و اين موضوع كاملا بستگي به نياز شما دارد اگر به طور مثال همزن و يا خردكن در منزل خود نداريد ما به شما پيشنهاد مي كنيم يك مدل چند كاره را براي خود انتخاب كنيد، اما چيزي كه در زمان خريد بايد به اين موضوع دقت كنيد كه شما به آساني بتوانيد سري هاي آن را عوض كنيد و توجه داشته باشيد كه هرچه تعداد عملكرد گوشت كوب برقي شما بيشتر باشد مسلما سري و لوازم جانبي آن نيز بيشتر بوده و فضاي بيشتري را اشغال مي كند و شما هزينه بيشتري را براي خريد آن بايد صرف كنيد در صورتي كه ممكن است برخي از كارايي هاي آن براي شما استفاده چنداني نداشته باشد.

در ادامه اين متن شما پاسخ سوالات زير را دريافت خواهيد نمود:

  • بهترين مارك گوشت كوب برقي كدام برند است؟
  • گوشت كوب برقي چند وات خوبه؟
  • كارايي و طرز استفاده از گوشتكوب برقي و اينكه به زباني ساده تر گوشت كوب برقي چيكار ميكنه؟
  • غذاساز بهتره يا گوشت كوب برقي؟

 

گوشت كوب برقي چه ماركي خوبه؟

انتخاب هر دستگاهي از ماركي معتبر مسلما مي ‌تواند يكي از اركان مهم در زمان خريد محسوب شود، اگر بخواهيم به شما از بهترين مارك گوشتكوب برقي خارجي و ايراني بگوييم، مي‌ توانيم به ترتيب در ميان تنوع برندهايي كه در بازار وجود دارد به گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس به عنوان برندهاي خارجي و به گوشت كوب برقي پارس خزر به عنوان يك برند ايراني اشاره كنيم، اين سه برند معتبر با داشتن كيفيت بالا در ساخت، تنوع مدل‌، قيمت هاي مناسب و داشتن خدمات پس از فروش در ايران جايگاه بسيار ويژه‌ اي را در بازار كشورما دارا هستند.

شايد در ابتدا ساختار كلي اين دستگاه ساده به نظر برسد اما آيتم هاي بسياري (همچون وزن، جنس تيغه ها، تنظيمات سرعت، خوش دست بودن، قدرت چرخش، توان موتور، لرزش كم و غيره) به بالا بردن سطح كيفيت عملكرد در طول عمر دستگاه حائز اهميت است، مواردي كه در برندهاي معتبر به صورت دقيق تري بدان توجه شده است، به همين منظور پيشنهاد مي كنيم براي خريد اين دستگاه پركاربرد و حرفه اي حتماً به سراغ برندهاي معتبر برويد و اگر ما از اين سه برند به عنوان بهترين مارك ها در بازار نام مي بريم اين بدان معني نمي باشد كه مارك هاي ديگر الزاما خوب نيستند، بلكه كه اگر شما يكي از مدل ها را در ميان برندهاي گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس، بوش و گوشت كوب برقي پارس خزر را انتخاب كنيد علاوه بر كيفيت ساخت و عملكرد باكيفيت، توازن منطقي قيمت و كارايي اين امكان را به شما مي دهد تا خدمات و قطعات اصلي كالايتان را پس از خريد بسيار ساده تر در ايران در دسترس و اختيار داشته باشيد، چراكه مسلماً اگر به كوچك ترين ايتمي در ايران احتياج داشته باشيد و نتوانيد آن را تهيه كنيد، دستگاه شما حتي اگر از بهترين مارك دنيا باشد و مشكلي براي آن پيش آيد امكان استفاده آن را برايتان سلب خواهد شد.

 گوشت كوب برقي چند وات خوبه؟

اين دسته از كالاها عمدتاً قدرت موتوري از 350 وات به بالا دارند و شما براي انتخاب آنكه بدانيد قدرت موتور چند وات اين دستگاه را بايد انتخاب كنيد، در وهله اول توجه فرماييد كه اگر مدل دستگاه خود را از ميان مارك هاي معتبري همچون گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس و گوشت كوب برقي پارس خزر انتخاب كنيد مسلماً قدرت موتور آنها به گونه اي مهندسي تعيين شده است كه مي تواند با توجه به ساختار طراحي اش كارايي لازم را با كيفيتي منطقي در اختيارتان بگذارد و به طور قطع هرچه توان آن بيشتر باشد مواد سخت تر را آسان تر مي تواند هم بزند و فشار كمتري به موتور دستگاه وارد مي شود و همين موضوع مي تواند در طول عمر آن تاثير زيادي داشته باشد.

اما به اين نكته نيز توجه كنيد كه در مدل هاي تك كاره الزام بالا بودن قدرت وات موتور به نسبت مدل هاي چندكاره كمتر است به زباني ساده تر اگر به دنبال انتخاب مدلي چند كاره مي گرديد در صورتيكه هزينه در نظر گرفته شما، اين امكان را فراهم مي نمايد تا قدرت موتور دستگاهتان را بالاتر انتخاب كنيد، حتماً اين كار را انجام دهيد؛ دليل اين پيشنهاد هم اين است كه وقتي شما به عنوان مثال از همزن، خردكن دستگاه نيز استفاده مي كنيد، تعداد بارهاي روشن كردن دستگاه و همچنين نوع كارايي ها افزايش مي بايد و براي ماندگارتر ماندن قدرت موتور و اينكه فشار كمتري به دستگاه وارد شود انتخاب با وات بالاتر به نسبت اولويت دارد.

نكته در بسياري از برندهاي گوشتكوب برقي تقلبي (غيراصلي) و متفرقه، دستگاه شما قدرت موتوري كاملاً اسمي دارد، در صورتي كه در برندهاي معتبر شما اگر قدرت موتور 350 وات يا 800 وات را در اختيار داشته باشيد قطعاً تا همان ميزان قدرت ذكر شده و قدرتي واقعي را در اختيار خواهيد داشت، ساده ‌تر بگوييم در بسياري از موارد يك دستگاه 500 وات در برندهاي معتبري همچون؛ گوشت كوب برقي فلر مولينكس، بوش و يا پارس خزر قدرتي بسيار بيشتر از 500 وات برندهاي متفرقه دارد پس ذهن خود را به نسبت اعداد اسمي هوشيار كنيد.

 

كارايي گوشت كوب برقي چيست؟

در هنگام خريد اين دستگاه مسلما به اينكه گوشت كوب برقي چي كار مي كنه و براي چه استفاده مي شود فكرخواهيد كرد، براي درك بهتر مي ‌توانيم با مثال هاي به شرح زير همراه شما باشيم تا شما عزيزان بتوانيد با دانستن قابليت و كاربردهاي اين محصول، انتخاب راحت تري داشته باشيد. لازم به ذكر است فرقي نمي كند كه شما گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر، بوش و يا گوشت كوب برقي پارس خزر را انتخاب كنيد چراكه عملكردي كاملاً يكسان را در اختيار خواهيد داشت (برخي از ويژگي ها به عنوان مثال همچون رنده به اين مورد برمي ‌گردد كه شما يك دستگاه چند كاره را با اين قابليت براي خود انتخاب نموده ايد يا خير)

  • تهيه انواع پوره سيب زميني، ميوه جات، ميكس سوپ و ...
  • تهيه مواد اوليه براي غذاهاي همچون كوكو، شامي، كتلت و غيره
  • خرد كردن يخ در مدل هايي كه تيغه هاي مخصوص يخ را به همراه دارند
  • استفاده از گوشت كوب برقي براي تهيه غذاهايي كه نياز به له شدن دارند همچون حليم يا كشك
  • درست كردن انواع آبميوه، تركيب ميوه جات و مواد خوراكي ديگر با مايعات به عنوان مثال آب طالبي، شيرموز، ويتامينه و غيره
  • خرد كردن مواد غذايي مانند پياز يا سبزيجات (براي دستگاه هايي كه خردكن را دارد قابليت خرد خشكبار و مواد سخت و نرم مهيا مي باشد)
  • تهيه تركيبات كيك و شيريني ازجمله به هم زدن تخم مرغ و تكميل شدن اين قابليت در مدل هايي كه همزن بالني را نيز به همراه دارند.

مي‌ بينيد كه تنوع زيادي در كارايي هاي اين دستگاه براي شما مهيا است، شما با استفاده از اين دستگاه كم حجم، سبك و كوچك مي توانيد از يك دستيار آشپزخانه كاملا حرفه اي كمك بگيريد، در همينجا اين سوال براي شما پيش مي آيد زماني كه اين دستگاه اين همه كار را انجام مي دهد پس چه فرقي با غذا ساز ها دارند در ادامه به اين مورد پاسخ مي دهيم.

غذاساز بهتره يا گوشت برقي

در ابتدا بايد اشاره كنيم كه شما با انتخاب و خريد گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر در تنوع مدل هايش در حقيقت مي توانيد كارايي هاي بسيار نزديكي به دستگاه غذاساز را در اختيار داشته باشيد و چيزي كه اينجا حائز اهميت است اين است كه اگر شما بخواهيد خيلي حرفه اي يا به عنوان يك كار در منزل به تهيه كيك و شيريني و... بپردازيد حتما به سراغ خريد غذاساز برويد اما براي بسياري از كاربران كه مي خواهند براي كارهاي روزمره خود انتخابي داشته باشند قطعا خريد گوشت كوب برقي تك كاره يا چند كاره پيشنهاد مي شود.

 مزايا و تفاوت گوشت كوب برقي و غذاساز

  • در بيشتر مدل هاي غذاساز شما داراي انواع رنده، ديسك هاي برش هستيد كه تعداد آنها بستگي به مدل غذاساز شما دارد از طرف ديگر غذاسازها مي توانند داراي آبميوه گيري، مخلوط كن، چرخ گوشت و ديگر كارايي ها باشند.
  • قيمت گوشت كوب هاي برقي حتي در بهترين مارك ها از جمله (گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر يا گوشت برقي پارس خزر و بوش) به مراتب ارزان تر از غذاسازها هستند.
  • طرز استفاده و تعويض قطعات غذاساز ها به نسبت اين دستگاه تا حدي زمان بر تر و مشكل تر است.
  • غذاسازها جاي بسيار بيشتري براي نگهداري مي خواهند
  • شستشوي غذاسازها در هر بار استفاده مستلزم داشتن زمان بيشتري است.
  • وزن غذاسازها به مراتب بيشتر و جابه جايي انها در هر بار استفاده مشكل تر خواهد بود در صورتيكه انواع گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر، گوشت كوب برقي فلر و در كل اين محصول در برندهاي ديگر نيز بسيار جمع و جورتر، سبك تر و داراي استفاده بسيار آسان تري هستند.

با توجه به آنچه ذكر نموديم اگر مي خواهيد كاربري عادي، ساده و راحت تري داشته باشيد در خريد گوشت برقي شك نكنيد چراكه در بسياري از موارد افراد غذاسازها را مي خرند و زمان بر بودن و جابه جايي يا حتي استفاده مكرر برايشان سخت مي شود و ديگر حوصله كار با آنها را نخواهند داشت و همين امر باعث مي شود به مرور زمان كنار رفته و به يك وسيله بي مصرف در آشپزخانه تبديل شود، البته در همين جا مجدد تاكيد مي كنيم كه اين مورد را رد نخواهيم كرد كه براي افرادي كه استفاده هاي سنگين دارند غذاسازها انتخاب بهتري است.

طرز استفاده از گوشت كوب برقي

نحوه استفاده گوشتكوب برقي ها بسيار ساده هستند تنها كافي است قبل از روشن كردن سري را به صورت مناسب به بدنه دستگاه خود متصل كنيد و با زدن آن به برق و بنا به مدل انتخابي تان درجه تنظيم سرعت عملكرد را انتخاب و كار با دستگاه را آغاز كنيد و اگر دستگاه شما در مدلي چند كاره بود نيز به همين ترتيب مي ‌توانيد قطعات ديگر همراه كالاي خود را مورد استفاده قرار دهيد، واقعا به همين سادگي!!!  بله طرز استفاده بسيار آسان، تعويض قطعات با سرعت بسيار بالا و شستشوي سريع توانسته نظر كاربران زيادي را به خود جلب كند البته اين موارد در برندهاي مطرح همچون گوشت كوب برقي پارس خزر به عنوان يك برند ايراني و گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر به عنوان برندهاي خارجي با رنج قيمتي متوسط به خوبي رعايت شده و استفاده از آنها بسيار راحت و آسان است، در آخر ما به شما پيشنهاد مي كنيم براي مقايسه و اطلاع از اخرين قيمت گوشتكوب برقي مولينكس، فلر و پارس خزر و ديگر برندهاي مطرح به فروشگاه تخصصي لوازم خانگي 20 بخر و يا سايت ديجي كالا به عنوان بزرگترين فروشگاه آنلاين مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۱۹ توسط:saman موضوع: